"Mijn doel is om klanten mee te nemen in de wereld van WE®. Daar doe ik het allemaal voor.”

Gert Makkinga, VM & Concept Manager Europe

"Mijn doel is om klanten mee te nemen in de wereld van WE®. Daar doe ik het allemaal voor.”

Gert Makkinga, VM & Concept Manager Europe

Klaar voor een uitdaging

“WE® is een innoverende rollercoaster”, begint Gert Makkinga, VM & Concept Manager Europe bij WE Fashion. “De organisatie heeft veel aandacht voor groei en ontwikkeling, een oog voor trends en werkt ontzettend hard om de beste resultaten te (blijven) behalen”, gaat hij verder. Het zijn deze visie en mentaliteit die Gert jaren geleden de overstap naar WE® doen maken. “Ik zocht een functie waarbij ik meer verantwoordelijkheden had, kennis kon delen en breder te werk kon gaan. Deze drie aspecten vond ik bij WE Fashion en inmiddels voelt de organisatie als een tweede thuis.” 

Een hands-on mentaliteit

Het is 2005 als Gert bij WE Fashion start, destijds nog als een coördinator voor de etaleurs en visual merchandisers in Nederland. Nu – jaren later – werkt hij op het hoofdkantoor en bedekt zijn functie een veel groter plaatje: “Op mijn visitekaartje staat VM & Concept Manager Europe, een hele mond vol”, zegt Gert. “Simpel gezegd ben ik eindverantwoordelijk voor het operationele stuk van visual merchandise in al onze Europese stores. In samenwerking met een gemotiveerd team ontwikkel ik de aankleding van onze etalages, brainstorm ik over de presentatie van onze collecties en kies ik de beste lay-out voor de winkels. Je kunt dan denken aan het kiezen van de juiste mannequins of hangers.” Daarnaast draagt Gert ook bij aan de nieuwe concepten voor de stores, waarbij hij externe architecten instrueert over de presentatiewensen van de collecties, informatieve trainingen geeft en het VM-team en store-personeel begeleidt tijdens store openingen. Gert: “best een flink takenpakket, maar dat maakt dat ik mijn werk extra leuk vind.”

Klaar voor een uitdaging

“WE® is een innoverende rollercoaster”, begint Gert Makkinga, VM & Concept Manager Europe bij WE Fashion. “De organisatie heeft veel aandacht voor groei en ontwikkeling, een oog voor trends en werkt ontzettend hard om de beste resultaten te (blijven) behalen”, gaat hij verder. Het zijn deze visie en mentaliteit die Gert jaren geleden de overstap naar WE® doen maken. “Ik zocht een functie waarbij ik meer verantwoordelijkheden had, kennis kon delen en breder te werk kon gaan. Deze drie aspecten vond ik bij WE Fashion en inmiddels voelt de organisatie als een tweede thuis.” 

Een hands-on-mentaliteit

Het is 2005 als Gert bij WE Fashion start, destijds nog als een coördinator voor de etaleurs en visual merchandisers in Nederland. Nu – jaren later – werkt hij op het hoofdkantoor en bedekt zijn functie een veel groter plaatje: “Op mijn visitekaartje staat VM & Concept Manager Europe, een hele mond vol”, zegt Gert. “Simpel gezegd ben ik eindverantwoordelijk voor het operationele stuk van visual merchandise in al onze Europese stores. In samenwerking met een gemotiveerd team ontwikkel ik de aankleding van onze etalages, brainstorm ik over de presentatie van onze collecties en kies ik de beste lay-out voor de winkels. Je kunt dan denken aan het kiezen van de juiste mannequins of hangers.” Daarnaast draagt Gert ook bij aan de nieuwe concepten voor de stores, waarbij hij externe architecten instrueert over de presentatiewensen van de collecties, informatieve trainingen geeft en het VM-team en store-personeel begeleidt tijdens store openingen. Gert: “best een flink takenpakket, maar dat maakt dat ik mijn werk extra leuk vind.”

“We gaan met de trends mee en brengen goede items uit, maar nog niet iedereen weet dat. Eén van de grotere drijfveren voor mij is dan ook om onze collecties en winkels nog beter onder de mensen te krijgen, zodat iedereen weet hoe goed WE® is.”

“We gaan met de trends mee en brengen goede items uit, maar nog niet iedereen weet dat. Eén van de grotere drijfveren voor mij is dan ook om onze collecties en winkels nog beter onder de mensen te krijgen, zodat iedereen weet hoe goed WE® is.”

Motivatie

“WE® is in mijn ogen een best kept secret. We gaan met de trends mee en brengen goede items uit, maar nog niet iedereen weet dat. Eén van de grotere drijfveren voor mij is dan ook om onze collecties en winkels nog beter onder de mensen te krijgen, zodat iedereen weet hoe goed WE® is”, zegt Gert. Hiernaast steekt hij graag de handen uit de mouwen om zo optimaal mogelijk bij te dragen aan de doorvertaling van het WE®-merk: “Iedere winkel is anders, maar ze moeten allemaal hetzelfde verhaal vertellen. Om dat waar te maken heb je de juiste kennis, motivatie en teamspirit nodig. Het verrast me echt hoe vaak ideeën – ongeacht van wie of vanuit welke laag van de organisatie ze afkomstig zijn – door iedereen omarmd worden. Door middel van snel schakelen zijn we in de gelegenheid keer op keer iets moois neer te zetten.” Tot slot zijn diversiteit en inclusiviteit belangrijke speerpunten voor Gert. Het geloof in de kracht van samenwerking is volgens hem in alles voelbaar. Gert: “Iedereen is hier welkom. De organisatie voelt echt als familie, er is geen jij of ik, maar we are better together.”

De toekomst

Gert kijkt positief terug op de afgelopen jaren en is enthousiast over wat de toekomst te brengen heeft. “WE® heeft mij niet alleen op vakinhoudelijk gebied veel geleerd, maar mij ook laten inzien dat ik enorm ben gegroeid. VM’en, dat kon ik wel, maar ik ben inmiddels ook een stuk zekerder bij het overdragen van mijn kennis.” Over de toekomst zegt hij het volgende: “Hoe dat er precies uit komt te zien weet ik nog niet, maar ik zie mijzelf tot mijn pensioen zeker bij WE Fashion. Ik werk hier inmiddels al zo lang en heb mij nog nooit een moment verveeld. WE® is de plek voor creativiteit, kennis, positiviteit en de plek waar ik mij thuis voel.”

Motivatie

“WE® is in mijn ogen een best kept secret. We gaan met de trends mee en brengen goede items uit, maar nog niet iedereen weet dat. Eén van de grotere drijfveren voor mij is dan ook om onze collecties en winkels nog beter onder de mensen te krijgen, zodat iedereen weet hoe goed WE® is”, zegt Gert. Hiernaast steekt hij graag de handen uit de mouwen om zo optimaal mogelijk bij te dragen aan de doorvertaling van het WE®-merk: “Iedere winkel is anders, maar ze moeten allemaal hetzelfde verhaal vertellen. Om dat waar te maken heb je de juiste kennis, motivatie en teamspirit nodig. Het verrast me echt hoe vaak ideeën – ongeacht van wie of vanuit welke laag van de organisatie ze afkomstig zijn – door iedereen omarmd worden. Door middel van snel schakelen zijn we in de gelegenheid keer op keer iets moois neer te zetten.” Tot slot zijn diversiteit en inclusiviteit belangrijke speerpunten voor Gert. Het geloof in de kracht van samenwerking is volgens hem in alles voelbaar. Gert: “Iedereen is hier welkom. De organisatie voelt echt als familie, er is geen jij of ik, maar we are better together.”

De toekomst

Gert kijkt positief terug op de afgelopen jaren en is enthousiast over wat de toekomst te brengen heeft. “WE® heeft mij niet alleen op vakinhoudelijk gebied veel geleerd, maar mij ook laten inzien dat ik enorm ben gegroeid. VM’en, dat kon ik wel, maar ik ben inmiddels ook een stuk zekerder bij het overdragen van mijn kennis.” Over de toekomst zegt hij het volgende: “Hoe dat er precies uit komt te zien weet ik nog niet, maar ik zie mijzelf tot mijn pensioen zeker bij WE Fashion. Ik werk hier inmiddels al zo lang en heb mij nog nooit een moment verveeld. WE® is de plek voor creativiteit, kennis, positiviteit en de plek waar ik mij thuis voel.”

WE WOULD LIKE
TO KEEP IN TOUCH

Een seintje krijgen zodra er een passende vacature is?