Sander van Wijk, Head of E-Commerce
Sander van Wijk, Head of E-Commerce
‘Voordat ik zo’n twee jaar geleden werd benaderd door WE Fashion had ik geen idee dat hun e-commerce zo interessant was. Het voelt alsof ik hier aan het werk ben in een mini-multinational, maar dan behapbaar. De organisatie maakt momenteel een transitie door naar online en investeert daar ook stevig in. Vanwege onze ruime saleservaring in de stores en de bijbehorende tien jaar aan data, hebben we tijdig slimme keuzes kunnen maken waarmee we een voorsprong hebben ten opzichte van veel andere online retailers. Voor mij, als Head of E-commerce, vormt dat een hele mooie, solide basis voor verdere ontwikkeling en groei.
Bij WE Fashion willen we binnen vijf jaar twee derde van onze omzet uit online halen, dus via onze eigen webshop en die van onze internationale online partners zoals Zalando en About You. Op onze website verkopen we bovendien ook zélf andere merken: Brands WE Loves. Daarmee kunnen we ons eigen productaanbod aanvullen met merken die relevant zijn voor onze klanten. Wij verkochten bijvoorbeeld zelf geen schoenen; dan kunnen we dus schoenen gaan produceren, maar we kunnen ook schoenen verkopen van merken waarvan we weten dat ze het goed kunnen. We willen de winkel zijn die de consument kan vertrouwen als het aankomt op fashion. We kijken naar trends, maar volgen ze niet klakkeloos. Onze focus ligt op kwaliteit: hoe zorgen we voor een lange levensduur van onze kleding en daarmee voor een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk?
‘Voordat ik zo’n twee jaar geleden werd benaderd door WE Fashion had ik geen idee dat hun e-commerce zo interessant was. Het voelt alsof ik hier aan het werk ben in een mini-multinational, maar dan behapbaar. De organisatie maakt momenteel een transitie door naar online en investeert daar ook stevig in. Vanwege onze ruime saleservaring in de stores en de bijbehorende tien jaar aan data, hebben we tijdig slimme keuzes kunnen maken waarmee we een voorsprong hebben ten opzichte van veel andere online retailers. Voor mij, als Head of E-commerce, vormt dat een hele mooie, solide basis voor verdere ontwikkeling en groei.
Bij WE Fashion willen we binnen vijf jaar twee derde van onze omzet uit online halen, dus via onze eigen webshop en die van onze internationale online partners zoals Zalando en About You. Op onze website verkopen we bovendien ook zélf andere merken: Brands WE Loves. Daarmee kunnen we ons eigen productaanbod aanvullen met merken die relevant zijn voor onze klanten. Wij verkochten bijvoorbeeld zelf geen schoenen; dan kunnen we dus schoenen gaan produceren, maar we kunnen ook schoenen verkopen van merken waarvan we weten dat ze het goed kunnen. We willen de winkel zijn die de consument kan vertrouwen als het aankomt op fashion. We kijken naar trends, maar volgen ze niet klakkeloos. Onze focus ligt op kwaliteit: hoe zorgen we voor een lange levensduur van onze kleding en daarmee voor een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk?
Er valt binnen de e-commerce van WE Fashion nog veel winst te behalen, maar dat betekent tegelijkertijd dat de kaders nog niet zijn afgebakend en er ruimte is voor veel eigen inbreng en verantwoordelijkheid. De organisatie biedt mensen met beperkte ervaring al snel veel kansen, wat maakt dat onze e-commerce bij uitstek de plek is waar je actief kunt meebouwen aan de business én jezelf kunt ontwikkelen. Wat we vandaag doen zal nooit hetzelfde zijn als wat we volgende week doen. We hebben bovendien een echte test and learn-mentaliteit: ‘Waarom testen we dit niet gewoon eens?’. Daarbij hoort ook dat fouten gemaakt mogen worden, zolang je er maar van leert.
Ondernemerschap wordt beloond en doorgroeien wordt aangemoedigd bij WE Fashion. We supporten je voor de volle 100%, maar je moet wel zélf je kansen grijpen. Aangezien onze e-commerce nog volop in ontwikkeling is, gaat het leren nu voornamelijk on the job. Gelukkig hebben we veel specialisten en ervaren mensen in huis, waar je veel van kunt leren. Werken in de e-commerce van WE Fashion betekent veel doen, leren en verbeteren en daarmee ook ervaring opdoen, kansen grijpen en groeien.’
Er valt binnen de e-commerce van WE Fashion nog veel winst te behalen, maar dat betekent tegelijkertijd dat de kaders nog niet zijn afgebakend en er ruimte is voor veel eigen inbreng en verantwoordelijkheid. De organisatie biedt mensen met beperkte ervaring al snel veel kansen, wat maakt dat onze e-commerce bij uitstek de plek is waar je actief kunt meebouwen aan de business én jezelf kunt ontwikkelen. Wat we vandaag doen zal nooit hetzelfde zijn als wat we volgende week doen. We hebben bovendien een echte test and learn-mentaliteit: ‘Waarom testen we dit niet gewoon eens?’. Daarbij hoort ook dat fouten gemaakt mogen worden, zolang je er maar van leert.
Ondernemerschap wordt beloond en doorgroeien wordt aangemoedigd bij WE Fashion. We supporten je voor de volle 100%, maar je moet wel zélf je kansen grijpen. Aangezien onze e-commerce nog volop in ontwikkeling is, gaat het leren nu voornamelijk on the job. Gelukkig hebben we veel specialisten en ervaren mensen in huis, waar je veel van kunt leren. Werken in de e-commerce van WE Fashion betekent veel doen, leren en verbeteren en daarmee ook ervaring opdoen, kansen grijpen en groeien.’
Marije is al drie jaar werkzaam bij WE Fashion en kent alle ins en outs van het inkopen: “Het is belangrijk je ogen open te houden, te observeren wat er op de markt gebeurt en deze – samen met de huidige verkoopresultaten – te vertalen naar een nieuwe, nog betere collectie. Dit alles maakt dat communicatie en teamverband centraal staan.”
Amber liep als 18-jarige de store binnen en is niet meer weggegaan:“Door de vrijheid die ik krijg om mijn eigen draai aan iets te geven, voelt de store echt als een tweede thuis voor mij.”
Remco kent de kracht van visual merchandising als geen ander. Volgens hem begint de reis van de klant al op de stoep: “Hiermee dragen we bij aan de ultieme winkelervaring, welke begint bij binnenkomst."
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.